توسعه کسب وکار

چگونه ایده های راه اندازی کسب و کار خود را پیاده سازی کنید

ایده های کسب و کار استارتاپی چگونه ایجاد می شوند و چگونه به زندگی می رسند؟ در این پست به برخی از مراحل ایجاد کسب و کار استارتاپی خود می پردازیم.

به نقاط درد خود نگاه کنید و ایده های خود را ارزیابی کنید

نقاط دردناک از مشکلات روزمره ناشی می شوند که نیاز به راه حل دارند. آنها سرآغاز یک ایده جدید هستند. چه چیز کوچکی هر روز شما را آزار می دهد؟ اگر بتوانید این کار را انجام دهید، چه چیزی را بهبود می بخشید؟ یک دفتر خاطرات کوچک داشته باشید و این نقاط درد را یادداشت کنید. شما هرگز نمی دانید که یک ایده کوچک چه چیزی می تواند به همراه داشته باشد.

وقتی ایده های خود را نوشتید، آنها را مرتب کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک ارزش پذیرش و کاوش را دارد. آیا نقطه درد شما یکی از مواردی است که بسیاری دیگر نیز دارند؟ هر چند وقت یکبار با نقطه درد خود دست و پنجه نرم می کنید؟ آیا این نقطه درد به اندازه کافی جدی است که ارزش تلاش برای حل آن را داشته باشد؟ مخاطب هدف کیست؟

چند گروه از مردم را که عمدتاً از مصرف کنندگان، خانواده، همتایان و کارشناسان صنعت تشکیل شده اند، دور هم جمع کنید. ببینید آیا آنها هم مانند شما نقطه درد دارند و آیا فکر می کنند عاقلانه است که شما ایده خود را دنبال کنید. آماده پرسیدن سوالات و آماده شدن برای انتقاداتی باشید که امیدواریم به شما امکان می دهد ایده خود را بهتر بهبود بخشید. به اشتراک گذاری ایده ها با افرادی که قبلاً هرگز آنها را ندیده اید می تواند به گسترش دیدگاه شما و بهبود فرآیند طوفان فکری شما کمک کند. آیا افرادی که شخصا شما را نمی شناسند محصول شما را می خرند یا به حمایت از کسب و کار شما کمک می کنند؟ آیا این افراد فکر می کنند که شما ایده های کسب و کار راه اندازی خوبی دارید؟ دریافت بازخورد برای اینکه بتوانید کسب و کار استارتاپ خود را توسعه دهید ضروری است.

طوفان فکری ایده های جدید

در حین طرح ایده های جدید، احساسات و علایق را با هم ترکیب کنید. فرصت هایی که می توانند از علایق و علایق شما شکوفا شوند کدامند؟ چیزهایی که دوست دارید به شما کمک می کنند در طول زمان های چالش برانگیز راهنمایی تان کنند.

به مجموعه مهارت های خود نگاهی بیندازید. داشتن استعدادها در زمینه هایی مانند هنر و طراحی، مدیریت کسب و کار، نرم افزار و برنامه نویسی می تواند به ارائه ایده های جدید برای محصولات و خدمات کمک کند. فناوری، روش‌شناسی و روش‌های تفکر جدید به تغییر جهان و صنایع ما ادامه خواهد داد. از آزمایش این روش‌های جدید و به کارگیری آن‌ها در فرآیند طوفان فکری محصولات و خدماتی که ایجاد خواهید کرد، نترسید. به یاد داشته باشید که شما فقط باید الهام بگیرید، نه اینکه ایده دیگران را سرقت کنید.

هدف شما

اهداف شما از ایجاد ایده جدید چیست؟ چرا برای ایجاد این محصول یا خدمات جدید الهام گرفته اید؟ ماموریت شما چیست؟ قبل از اینکه به سمت توسعه یک محصول یا خدمات جدید بروید، هدف و اهداف خود را بدانید. در نظر بگیرید که چگونه ایده شما ممکن است بر مردم اطراف شما و زمینی که در آن زندگی می کنید تأثیر بگذارد. افق دید خود را گسترش دهید.

پیدا کردن یک کوچ

همیشه ایده خوبی است که یک کوچ پیدا کنید که به حمایت از شما و کسب و کارتان کمک کند. ایده های راه اندازی کسب و کار جدید می توانند به سفرهای چالش برانگیز و در عین حال باورنکردنی منجر شوند. یک کوچ در کنار شما خواهد بود، استارتاپ شما را راهنمایی و حمایت می کند، در حالی که در به اشتراک گذاشتن نظرات و ارائه پیشنهادات بی طرفانه است. یک کوچ همچنین شبکه ای از افراد را به شما معرفی می کند که می توانند به کسب و کار شما کمک کنند و به رشد بیشتر و سریعتر آن کمک کنند.

یک کوچ می تواند یکی از اعضای نزدیک خانواده شما، یک همسال، یک متخصص در صنعت یا حتی یک استاد باشد. آن‌ها همچنین می‌توانند کسی باشند که قبلاً یک کسب‌وکار را به‌طور عالی اداره کرده‌اند و ارزش‌هایی را که شما آن‌ها را تحسین می‌کنید و می‌خواهید در شرکت خودتان داشته باشید، گنجانده باشند. شاید شما بخشی از خود را در این شخص می بینید و آرزو دارید که روزی در سطح خود باشید.

علاوه بر شبکه، یک کوچ همچنین باید بتواند در مدیریت کسب و کار و گردآوری تیم شما کمک کند.

گردآوری تحقیقات بازار

وقت بگذارید و بدانید دقیقاً بازار شما کیست .

با نوشتن مشکل و راه حل خود شروع کنید. آنها را در مقابل خود نگه دارید.

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ درباره جمعیت شناسی خود تحقیق کنید و شروع به جمع آوری مشخصات مصرف کننده ایده آل خود کنید. با مصرف کنندگانی که با این نمایه مطابقت دارند صحبت کنید تا تأیید کنید که تحقیقاتی که تاکنون گردآوری کرده اید دقیق است.

در مورد اینکه رقیب شما چه کسی است بدانید. محصول یا خدمات شما چه تفاوتی با آنچه که دیگران قبلاً ایجاد کرده اند و به بازار آورده اند، خواهد داشت؟ مزایای شما چیست؟ معایب شما چیست؟

به هر روندی که در حال حاضر در بازار وجود دارد نگاه کنید. روندها موقتی هستند. آنها به شکل گیری و شکل گیری محصول شما در هنگام توسعه آن کمک می کنند. آنها به شما کمک می کنند تا یاد بگیرید چه چیزی برای سبک زندگی مصرف کننده شما مفید است.

فضای خرده فروشی ایده آلی که در آن محصول یا خدمات خود را می فروشید چیست؟ آیا کسب و کار دیگری وجود دارد که ارزش فروش محصول شما را در فروشگاه های خود داشته باشد؟ وقتی برای رشد کسب و کار خود تلاش می کنید، مشارکت ها می توانند ارزشمند باشند.

مواد و فناوری های مورد نیاز برای توسعه محصول شما چیست؟ اگر آن مواد و فناوری‌ها هنوز وجود نداشته باشند، چه تأثیری بر ایده شما خواهد داشت؟ چگونه سازگار و تغییر خواهید کرد؟

تدوین طرح کسب و کار استارتاپ شما

داشتن یک طرح کسب و کار برای شروع کسب و کار و اطمینان از رشد آن ضروری است. یک طرح کسب و کار به شما این امکان را می دهد تا اهداف یا نقاط عطفی را که ممکن است داشته باشید، مشخص کنید و مراحلی را که برای رسیدن به آنها باید بردارید، مشخص کنید. در آینده، می‌توانید طرح کسب‌وکاری را که طرح‌ریزی کرده‌اید، بگیرید و آن را به سرمایه‌گذاران بالقوه ارائه کنید.

یک طرح تجاری به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • یک خلاصه اجرایی – این باید شامل نام کسب و کار شما، شرح کسب و کار، هدف پشت سر کسب و کار شما، مشکل روزمره ای که در حال حل آن هستید و نحوه حل آن باشد. همچنین می‌توانید بیانیه مأموریت خود و هر هدف یا هدفی را که ممکن است برای رسیدن به آن تلاش کنید، درج کنید.
  • شرح کسب و کار – با اضافه کردن توضیحات کوتاه در خلاصه اجرایی خود، در اینجا می توانید توضیح دهید که صنعت در حال حاضر چگونه به نظر می رسد، چرا می خواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید و چگونه کسب و کار شما می تواند بر صنعت تأثیر بگذارد.
  • هر گونه استراتژی بازار – مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ یک شخصیت مشتری بسازید و توضیح دهید که چگونه برای فروش به مخاطبان خود برنامه ریزی می کنید.
  • تجزیه و تحلیل رقابتی – تحقیقاتی را که در مورد رقبای شما جمع آوری کرده اید به اشتراک بگذارید. نقاط قوت آنها چیست؟ نقاط ضعف آنها چیست؟ چگونه محصول یا خدمات شما از بقیه متمایز خواهد شد؟
  • هر طرح یا توسعه – محصول یا خدماتی را که ایجاد کرده اید توصیف کنید. چقدر توسعه یافته است؟ برنامه های توسعه ای برای آینده چیست؟ چگونه بر مخاطبان هدف شما تأثیر خواهد گذاشت؟ بودجه شما چقدر است؟ آیا به وام راه اندازی کسب و کار کوچک نیاز دارید ؟
  • هر گونه برنامه ای برای مدیریت عملیات و کسب و کار – چگونه می خواهید کسب و کار خود را به صورت روزانه اداره کنید؟ چگونه کسب و کار خود را مدیریت و اداره خواهید کرد؟ اهداف بلندمدت شما برای آینده چیست؟
  • برنامه ای برای امور مالی شما – چگونه برای تامین مالی محصول یا خدمات خود برنامه ریزی می کنید؟ پیش بینی هایی که انجام داده اید چیست؟ چه زمانی می توانید انتظار داشته باشید که شروع به کسب سود کنید؟

جمع آوری تیم شما

به عنوان یک بنیانگذار، ممکن است خود را به یک بنیانگذار یا شریک نیاز پیدا کنید. شریک زندگی شما باید مکمل سبک و شخصیت شما باشد. یک بنیانگذار باید مطمئن باشد که شریک او کاملاً به چشم انداز متعهد است و کاری را که باید انجام شود انجام خواهد داد. شریک باید به همان اندازه که موسس به این ایده علاقه داشته باشد.

شما تیمی می‌خواهید که پرشور، هدایت‌گر باشد و بتواند مجموعه‌های مهارتی مختلفی را ارائه دهد. مدیر عامل (مدیر ارشد اجرایی) شرکت را به سمت اهدافش هدایت خواهد کرد. CBO (مدیر ارشد بازرگانی) از طریق مدیریت بازرگانی از شرکت پشتیبانی می کند. یک CMO (مدیر ارشد بازاریابی) به معرفی شرکت شما به سایر نقاط جهان کمک می کند و یک برنامه بازاریابی مناسب برای محصول یا خدمات شما ارائه می دهد. یک CTO (مدیر ارشد فناوری) در مدیریت الزامات فنی لازم برای توسعه کمک خواهد کرد. و در نهایت، یک CDO (مدیر ارشد طراحی) تیم طراحی و توسعه را در توسعه چشم انداز مدیریت خواهد کرد.

همچنین ممکن است متوجه شوید که خواهان مشاور هستید. مشاوران می توانند در راهنمایی شما در بازار و کار در کنار شرکت های جدید کمک زیادی کنند. آنها همچنین در مورد شبکه سازی و ایجاد ارتباطات مناسب آگاه هستند.

تامین مالی کسب و کار نوپا

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید برای تامین مالی کسب و کار استارتاپ خود استفاده کنید.

درخواست از دوستان و خانواده – درگیر کردن روابط شخصی با کسب و کار و در عین حال اطمینان از وجود یک خط مشخص بین تجارت و روابط شخصی شما دشوار است. اگر تصمیم به دنبال کردن این روش تامین مالی دارید، مطمئن شوید که این خط را تا حد امکان شفاف کنید.

وام های کسب و کار ، وام های بانکی، وام های آنلاین و اعتبار – به الزامات وام های اطراف خود نگاه کنید. یک مکان عالی برای شروع جستجوی وام، مدیریت مشاغل کوچک است.

برنامه‌های انکوباتور و شتابدهنده – این نوع برنامه‌ها برای کمک به کسب‌وکارهای نوپا در راه‌اندازی منابع، مشاوره، دسترسی به امکانات، رویدادها و فرصت‌های شبکه‌ای در اینجا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *