توسعه فردی

چگونه یک کسب و کار شکست خورده را نجات دهیم؟

در تجارت، برای شناخت شمال از جنوب به قطب نما نیاز ندارید. تشخیص اینکه چه زمانی شرکت شما در حال شکست است آسان است. با این حال، فهمیدن اینکه چگونه آن را برگردانید، می تواند بسیار پیچیده تر باشد. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است.

هر چقدر که صنایع متفاوت باشند، یک موضوع مشترک وجود دارد که همه ما را متحد می کند – توانایی شکست. اکثر مشاغل کوچک به آمازون تبدیل نمی شوند. در واقع، بسیاری از آنها در 18 ماه اول برای همیشه بسته می شوند. در اینجا برخی از رایج ترین دلایل وجود دارد:

  • پول پیدا نمیشه
  • دست کم گرفتن هزینه ها
  • دچار یک اشتباه بزرگ شوید
  • به اندازه کافی شارژ نمی شود
  • عدم استخدام افراد مناسب
  • نداشتن مشاوران مناسب
  • نداشتن حسابدار
  • کمبود سرمایه
  • تلاش برای انجام بسیاری از کارها در یک زمان
  • شرکای اشتباه
  • درک ضعیف از نیازهای بازار
  • مدیریت ضعیف افراد، مدیریت مالی و مدیریت زمان
  • متمرکز نبودن
  • نداشتن استراتژی قیمت گذاری

بسیاری از شرکت هایی که در نهایت موفق می شوند نیز از همین مشکلات رنج می برند. اغلب، تفاوت در مدیریت بهتر، سرمایه گذاران وفادار و شانس است. البته، اتکا به شانس عاقلانه نیست، اما کسب و کارهای کوچک می توانند با اطمینان از جریان اولیه پول و اجتناب از اشتباهات زیاد، برای موفقیت آماده شوند.

چگونه یک کسب و کار را نجات دهیم

آیا با خود فکر می کنید، “چرا کسب و کار من شکست می خورد؟ چه می توانم بکنم؟” پاسخ هایی وجود دارد. در حالی که بیرون کشیدن یک شرکت از لبه پرتگاه دشوار است، گاهی اوقات ممکن است. در اینجا چند نکته برای کسانی که آماده نیستند امید خود را در زمانی که شکست کسب و کار کوچک قریب الوقوع به نظر می رسد، از دست بدهند، آورده شده است.

مدل کسب و کار خود را دوباره ارزیابی کنید

وقتی  اندرو کارنگی  به دانشجویان کالج تجاری کری خطاب کرد، به آنها گفت: “همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید” اشتباه است. من به شما می گویم “همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار دهید و سپس آن سبد را تماشا کنید.”

او همچنین توضیح داد که «یکی از عیب‌های تاجر آمریکایی عدم تمرکز است».

آیا تلاش زیادی برای انجام دادن دارید؟ شاید زمان آن رسیده باشد که مدل کسب و کار خود را مجددا ارزیابی کنید و منابع خود را به یک حوزه واحد منتقل کنید که می دانید می توانید برتر باشید.

به دنبال بازارهای دست نخورده ای باشید که مهارت های شما برای آنها منطقی باشد، و سپس با آن جایگاه سازگار شوید.درخواست کمک مالی امروز*با کلیک بر روی “شروع به کار”، با 

خط مشی رازداری و 

ویلیام ریگلی جونیور ثروت خود را نه یک بلکه دو پیوت پیدا کرد. اولین ایده او فروش صابون بود. او با هر تکه صابون یک قوطی بکینگ پودر رایگان به خریداران می داد. اما وقتی متوجه شد که مردم صابون را برای تهیه بیکینگ پودر می خرند، به جای آن شروع به فروش بیکینگ پودر کرد، با هر خرید بیکینگ پودر مقداری آدامس رایگان می ریخت و در نهایت دوباره تغییر مکان داد تا تجارت خود را به یک شرکت تولید آدامس تبدیل کند. این جایی است که او به برتری رسید.

شرکت شما ممکن است دچار شکاف در جریان نقدی شود، در حالی که شما سعی می کنید مدل کسب و کار خود را تغییر دهید. اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانید از طریق  وام‌های اضطراری کسب‌وکارهای کوچک تسکین مالی موقت پیدا کنید.

بازاریابی را متوقف نکنید

ممکن است وسوسه شوید که بودجه بازاریابی خود را برای صرفه جویی در پول کاهش دهید. این اشتباه است. وقتی به تبلیغات پشت می کنید، تقریباً کسب و کار خود را رها می کنید. شما می گویید که نمی توانید از عهده جذب مشتریان جدید برآیید، که برای آینده شرکت شما فاجعه ای به همراه دارد. حتی اگر بودجه ای برای بازاریابی ندارید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید برای نجات کسب و کارهای کوچک تبلیغات کنید.

  • در انجمن ها، نمایشگاه های تجاری و رویدادهای شبکه شرکت کنید
  • یک حساب Google My Business ایجاد کنید
  • اینفلوئنسرها را هدف قرار دهید
  • ارجاعات را بخواهید
  • با سایر مشاغل همکاری کنید
  • یک لیست ایمیل بسازید و خبرنامه بفرستید
  • تماس سرد را امتحان کنید
  • نشریات بنویسید
  • از رسانه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید

برای شرکت خود بجنگید

یک تاجر با دستکش بوکس.

در تجارت، چیزی به نام رقابت دوستانه وجود ندارد. هر قطعه ای از بازار را که می توانید بردارید و چیزی را پشت سر نگذارید.

حتماً پاسخ کارمندان خود را به این تلاش‌ها بسنجید. آنها بدون شک می دانند که چیزی در حال رخ دادن است، و اگر فکر کنند که کسب و کار در حال سقوط است، اضطراب محل کار ممکن است به سطوح بی سابقه ای برسد. دفتر شما می تواند به مکانی بسیار پر استرس برای کار تبدیل شود. تمام تلاش خود را بکنید تا نیروها را آرام و در عین حال متمرکز نگه دارید.

یک قدم به عقب برو

یک یادداشت چسبنده که روی آن عبارت «گام به عقب، دوباره شروع کن» نوشته شده است.

آیا شرکت خود را ایجاد کردید؟ چنین ترتیبی می تواند باعث دید تونلی شود. ممکن است بیش از حد روی کاری که بهترین انجام می دهید تمرکز کنید و به طور کلی به اندازه کافی روی تجارت تمرکز نکنید.

کارآفرینان زیادی وجود دارند که با تعقیب یک چیز که در آن مهارت دارند از موفقیت لذت می برند. اما این نوع موفقیت فقط می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد، قبل از اینکه شما مجبور شوید سایر اصول تجاری را بپذیرید. اگر نمی توانید به تنهایی از عهده این موارد برآیید، ممکن است لازم باشد از کسی که می تواند کمک بگیرید.

به صورت های مالی خود نگاه کنید

بیانیه مالی

از حسابدار خود بخواهید مدارک زیر را جمع آوری کند:

  • اطلاعات کارت اعتباری
  • خطوط معاملات اعتباری
  • چک کردن حساب
  • صورت حساب درآمد
  • صورت جریان وجوه نقد
  • اظهارنامه مالیاتی
  • صورت حقوق و دستمزد
  • بدهی ها

شما باید هر یک از این اسناد را بررسی کنید و به دنبال هرگونه ضایعات احتمالی باشید. این فرآیند باید به شما کمک کند تا با درآمد، هزینه ها، سطح سودآوری و بدهی های خود بیشتر آشنا شوید.

زباله همه جا هست 500 شرکت فورچون با تصمیمات بد ثروت را دور می اندازند. اما آنها با رفع اشتباهات خود و خلاص شدن از شر هزینه های غیر ضروری در اسرع وقت، در شرکت های Fortune 500 باقی می مانند. در اینجا ایده هایی وجود دارد که چگونه می توانید هزینه های شرکت خود را کاهش دهید:

  • تمام پرداخت‌های خودکاری که انجام می‌دهید را در یک صفحه‌گسترده قرار دهید و تصمیم بگیرید که آیا هنوز ضروری هستند یا خیر
  • اجاره نامه خود را با شرکت مدیریت املاک خود مذاکره کنید
  • خدمات پردازش کارت اعتباری را تغییر دهید
  • دستمزد خود را صفر کنید و آن را در شرکت سرمایه گذاری کنید
  • سفرهای کاری را کاهش دهید
  • ساعات کار کارکنانتان را کاهش دهید

با کاهش هزینه در سطح شروع کنید. سپس عمیق بروید و چربی را برش دهید و به استخوان ضربه بزنید. به این فکر کنید که برای اداره کسب و کار خود به چه چیزهایی نیاز دارید، حتی اگر این به معنای گفتگوهای ناراحت کننده و اخراج کسی باشد.

فاکتورها را برای بدهکاران خود ارسال کنید

فاکتوری که برای بدهکار یک شرکت ارسال می شود.

تامین مالی کسب و کارهای کوچک  تنها راه تامین مالی کسب و کار شما نیست. اگر مشتریانی دارید که به شما بدهکار هستند، آنها باید کسانی باشند که در طول یک باند اول با آنها تماس می گیرید.

برخی از مشتریان شما به شما پولی نمی دهند مگر اینکه آنها را تحت فشار قرار دهید. برای هرکسی که به شما بدهکار است فاکتورهای رسمی ارسال کنید. یک نامه شخصی وارد کنید و با یک تماس تلفنی پیگیری کنید. اگر می خواهید مشتریان شما باقی بمانند مودب باشید، اما از جدی شدن نترسید. اگر آنها به شما پولی نمی دهند، به هر حال نباید آنها را به عنوان مشتری بخواهید.

یک تحلیل SWOT انجام دهید

نمودار تجزیه و تحلیل SWOT.

تحلیل SWOT یک تکنیک برنامه ریزی استراتژیک است که به افراد و سازمان ها کمک می کند تا موارد زیر را شناسایی کنند:

  1. نقاط قوت
  2. نقاط ضعف
  3. فرصت ها
  4. تهدیدها

تجزیه و تحلیل SWOT به شما کمک می کند تا دلایل شکست کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل و شناسایی کنید، مانند عدم شناخت شخصیت خریدار، زمان بندی اشتباه یا کمبود بودجه. اگر برای تعمیر کسب و کار خود به پول نقد سریع نیاز دارید، پیش پرداخت نقدی تاجر دریافت کنید .

روی یک چیز در یک زمان تمرکز کنید

کسی که از طریق یک لنز فوکوس می کند.

بسیاری از مدیران عامل ایده های بزرگی برای کسب و کار خود دارند. شما می خواهید یک کمپین راه اندازی کنید و قیف فروش، وب سایت، کانال های رسانه های اجتماعی و غیره خود را راه اندازی کنید، هر بار روی یک چیز تمرکز کنید. اما مهمتر از همه، تمرکز بر مهمترین چیز، چیزی است که باعث درآمد می شود. به زبان ساده، مسائل را بیش از حد پیچیده نکنید.

روی مشتریان خود تمرکز کنید

کلمه "مشتری" در مرکز یک bullseye

دنبال مشتریانی بروید که بیشتر هزینه می کنند. همه محصولات و خدمات خریداران کلیدی دارند و این مفهوم The Dream 100 Strategy نام دارد. معمولاً 100 نفر هستند که بیشتر از هر کس دیگری محصول یا خدمات شما را می خرند. این مشتریان را راضی نگه دارید، و زمانی که زمان سخت می شود، آنها خواهند بود که در اطراف خود باقی خواهند ماند. لیستی از 100 مشتری برتر خود داشته باشید و به دنبال آنها بروید. برای پرسیدن تماس های تلفنی برنامه ریزی کنید:

  1. چگونه می توانید نیازهای آنها را بهتر برآورده کنید؟
  2. چقدر از محصول یا خدمات شما راضی هستند؟
  3. چرا شما را به رقابت انتخاب کردند؟

این به شما کمک می کند تا بینش بهتری نسبت به کسب و کار خود داشته باشید.

مطمئن شوید که یک مشتری بیش از 20 درصد از کسب و کار شما ارزش ندارد

یک نفر در حال حمل یک کیسه پول.

اگر یک مشتری بیش از 20 درصد از درآمد فعلی شما ارزش داشته باشد، به احتمال زیاد اگر تصمیم بگیرد به جای دیگری برود، نقطه متفاوتی نسبت به جایی که در ابتدا بودید خواهید داشت.

از اشتباهات خود درس بگیرید

کسی میخ ها را به تخته میکوبد.

این احتمال وجود دارد که تجارت شما شکست بخورد زیرا هنوز چیزهای بیشتری برای یادگیری دارید. از اشتباهات خود درس بگیرید، بنشینید و فکر کنید. درک کنید که چه چیزی باعث شده است که به این موقعیت برسید و در مورد اشتباهاتی که مرتکب شده اید صحبت کنید. سپس خود را برگردانید و ادامه دهید. به خودت سخت نگیر چون عمدا این کار را نکردی.

کسب و کار خود را بفروشید

اگر می‌خواهید از شکست کسب‌وکارتان جلوگیری کنید، شاید وقت آن رسیده است که کسب‌وکار جدیدی را شروع کنید. حداقل اکنون می دانید چه چیزی برای شما کار نمی کند. تمام دانشی را که در حین کسب‌وکار به‌دست آورده‌اید، استفاده کنید، آن را روی دانش جدید خود پیاده‌سازی کنید و تازه شروع کنید. مواقعی وجود دارد که بهتر است با فروش کسب و کار خود آنچه را که می توانید جبران کنید. این به شما ابزاری می دهد تا چیز جدیدی را امتحان کنید. قبل از فروش کسب و کار خود، مطمئن شوید که تمام بدهی های معوقه را تسویه کرده اید. به خریدار نشان دهید که تجارت شما قبل از شکست سودآور بوده است و صادق باشید.

رهایش کن

عبارت «اشتباهات را فراموش کن، درس را به خاطر بسپار» روی کاغذ چاپ شده است.

گاهی سگ از دامپزشکی برنمی گردد. اکثر صاحبان مشاغل موفق در سرمایه گذاری های قبلی شکست خورده اند. آنها فهمیدند که چه زمانی وقت آن رسیده که دست از کار بکشند و از نو شروع کنند. در اینجا چند نشانه قاطع وجود دارد که زمان آن رسیده است که آن را ترک کنید:

  • شما از پول شخصی خود برای سرپا نگه داشتن کسب و کار استفاده می کنید.
  • شما در حال بررسی یک وام شخصی برای تامین یک شکاف در جریان نقدی هستید. اگر بدهی متعلق به کسب و کار شما باشد، شروع مجدد و امتحان کردن چیز جدیدی نسبتا آسان خواهد بود. با این حال، وقتی بدهی مال شما می شود، اگر شرکت در نهایت از بین برود، ضرر بسیار بیشتری خواهید داشت.
  • فصل شلوغ شلوغ نیست اگر این شکاف در فصل شلوغ شما گسترش یابد، تامین مالی شکاف در جریان نقدی اشتباه است.

کسب و کارهای شکست خورده گاهی فقط به اصلاح دوره نیاز دارند. وقتی “کشتی را راست می کنید”، کشتی ای را که در حال واژگونی است می گیرید و آن را اصلاح می کنید. به عنوان کاپیتان شرکتتان، این وظیفه شماست که مشکل را برطرف کنید. ما امیدواریم که بتوانید با کشتی خود دست نخورده به بندر بازگردید و برای ترسیم ماجراجویی بعدی خود آماده باشید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *