توسعه کسب وکار

چگونه می توانم کسب و کار شکست خورده خود را نجات دهم؟

نجات سکب و کارهای در حال فروپاشی

 اگر قادر به پرداخت صورت‌حساب‌های خود نیستید و از یک ماه به ماه دیگر با مشکل مواجه هستید، پس با خواندن این مقاله قدم مهمی برداشته‌اید. شما وضعیت را تصدیق کرده اید و به دنبال کمک هستید. 

در این راهنما، ما قصد داریم به چند دلیل مختلف که چرا کسب و کار شما ممکن است شکست بخورد نگاهی بیندازیم و چند استراتژی نجات کسب و کار آزمایش شده و آزمایش شده را برای کمک به شما برای بازگشت به مسیر معرفی کنیم.

چرا کسب و کار من شکست می خورد؟

اول از همه، مهم است که بفهمید تنها نیستید. تقریباً یک سوم کل مشاغل در دو سال اول شکست می خورند و 50 درصد در طی پنج سال سقوط کرده اند. با این حال، فقط به این دلیل که اکنون با مشکلاتی روبرو هستید، به این معنی نیست که کسب و کار شما قرار است به آمار دیگری تبدیل شود. 

علت اصلی شکست کسب و کار کمبود جریان نقدی است که از هر پنج شرکت، چهار شرکت را به تعطیلی کشانده است. با این حال، بسیاری از دام های دیگر نیز در انتظار کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​هستند.

علل اصلی شکست عبارتند از:

  • نداشتن سرمایه کافی در شروع کسب و کار
  • فقدان یک طرح تجاری خوب توسعه یافته و عدم تحقیق مناسب در بازار.
  • عدم قیمت گذاری مناسب محصولات و خدمات یا در نظر گرفتن تمام عوامل لازم هنگام تعیین قیمت.
  • نسبت به فروش هایی که شرکت به دست می آورد و پول مورد نیاز برای دستیابی به آنها بیش از حد خوش بین باشید.
  • ناتوانی در شناخت یا پذیرش نقاط ضعف در تجارت و عدم تمایل به کمک گرفتن از دیگران.

اگرچه اینها برخی از رایج‌ترین دلایل شکست کسب‌وکارها هستند، اما دام‌های بالقوه بیشتری در انتظار آن هستند. در بسیاری از موارد، وقتی صاحبان مشاغل با این مشکلات رایج مواجه می شوند، اعتماد خود را از دست می دهند و تسلیم می شوند. با این حال، با جستجوی مشاوره متخصص و تمایل به مبارزه در دوران سخت، به کسب و کار خود شانس نجات را می دهید.     

برای نجات کسب و کار شکست خورده خود چه اقداماتی می توانم انجام دهم؟

(1) علت افول خود را مشخص کنید

ممکن است این یک قدم بسیار واضح به نظر برسد، اما این مهم ترین بخش از روند نجات است. اگر نتوانید علت واقعی مشکلی را که در آن قرار گرفته اید شناسایی کنید، نمی توانید کسب و کار شکست خورده خود را تغییر دهید. در اینجاست که کمک یک شخص ثالث واجد شرایط و با تجربه، مانند یک متخصص دورکاری، می تواند کمک کند. 

یک نقطه شروع خوب این است که زمانی را شناسایی کنید که سود شما افزایش یافته و فروش آن قوی بوده است. چه زمانی این تغییر کرد و در آن زمان در داخل و خارج از کسب و کار چه می گذشت؟ ممکن است یک رقیب جدید وارد بازار شده و شروع به فروش شما کند، یا شاید شما هزینه بازاریابی خود را کاهش داده اید، یا سعی کرده اید با تنوع بخشیدن به بازارهای جدید، موفقیت خود را افزایش دهید؟ هنگامی که دلایلی را که چرا کسب و کارتان آسیب می بیند محدود کردید، سپس می توانید روی نحوه رسیدگی مستقیم به این مشکل تمرکز کنید.   

(2) مطمئن شوید که بازار هدف و مشتری ایده آل خود را درک می کنید

هنگامی که کسب و کار شما با مشکل مواجه است، باید تمام جزئیات غیر ضروری را حذف کنید و به اصول اولیه بازگردید. شما باید دو سوال از خود بپرسید: “چقدر بازار هدف خود را می شناسید” و “مشتریان شما چه می خواهند؟” هرچه بیشتر در مورد بازار هدف و مشتری ایده آل خود بدانید، بهتر متوجه خواهید شد که تلاش ها و منابع خود را کجا متمرکز کنید.  

زمانی که یک کسب و کار شروع به رشد و تثبیت می کند، فراموش کردن مشتریانی که منجر به موفقیت اولیه شما شده اند، غیرعادی نیست. به جای گوش دادن به مشتریان و ارائه محصولات یا خدمات مورد نیاز آنها، شروع به ایجاد محصولات و خدماتی می کنید که می خواهید ارائه دهید. 

اگر بازخورد منفی از مشتریان خود دریافت می کنید و فروش کاهش یافته است، وقت آن است که مشتریان خود را درگیر کنید تا بفهمند آنها واقعاً از کسب و کار شما چه می خواهند. سپس می‌توانید مدل محصول و برنامه بازاریابی خود را با خواسته‌ها و نیازهای مشتریان خود هماهنگ کنید و یک استراتژی ایجاد کنید که اطمینان حاصل کند که این خواسته‌ها برآورده می‌شوند.   

(3) جریان نقدی خود را موثرتر مدیریت کنید

مدیریت جریان نقدینگی در کسب و کار شما چیزی است که باید هر روز روی آن کار کنید. یا شما، به عنوان مالک کسب و کار، یا عضوی از تیم خود، باید فاکتورها را ارسال کنید، یادآوری‌های پرداخت را ایجاد کنید، پرداخت‌های دیرهنگام را تعقیب کنید، بررسی‌های اعتباری را روی مشتریان احتمالی انجام دهید و در یک فرآیند مداوم علیه تأخیر و عدم پرداخت اقدام کنید. این به بهبود جریان نقدینگی که وارد کسب و کار شما می شود کمک می کند.

مدت‌های پرداخت طولانی‌مدت غیرضروری یا پرداخت‌های دیر یا کند یا دیر پرداخت، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که جریان نقدی شرکت را کاهش می‌دهد. در برخی صنایع، شرایط پرداخت 60، 90 یا حتی 120 روزه رایج است. در طول این مدت، پرداخت‌های خروجی هنوز باید انجام شود، که می‌تواند تجارت را خشک کند. ایجاد یک پیش‌بینی جریان نقدی به شما بینشی در مورد آنچه وارد می‌شود، چه چیزی و چه زمانی خارج می‌شود، می‌دهد. سپس یک عکس فوری از اینکه دقیقاً چه مقدار پول نقد در حساب های شرکت وجود دارد و چه زمانی احتمال کسری وجود دارد، خواهید داشت. سپس می‌توانید اقداماتی را برای افزایش جریان نقدی یا کاهش هزینه‌های خود انجام دهید، قبل از اینکه از جیب خود رها شوید.  

اگر در بحبوحه بحران جریان نقدی شرکت هستید یا کمبود جریان نقدی را در افق شناسایی می‌کنید، چندین قدم برای حل آن وجود دارد . تامین مالی فاکتور، که شکل کوتاه مدتی از تامین مالی است که می تواند پول نقد موجود در فاکتورهای پرداخت نشده شما را آزاد کند، مسیری است که تعداد فزاینده ای از کسب و کارها انتخاب می کنند. 

(4) با طلبکاران خود صحبت کنید

اگر برای پرداخت به طلبکاران مانند تامین کنندگان، تامین کنندگان مالی، صاحبخانه ها مشکل دارید، ممکن است وسوسه شوید که آنها را نادیده بگیرید و امیدوار باشید که وضعیت برطرف شود. این نمی شود. بسیاری از صاحبان کسب و کار ناتوانی خود را در پرداخت به عنوان نشانه ای از شکست می دانند و اغلب احساس می کنند بیش از حد غرق در برخورد با این موضوع هستند. در نتیجه، آنها تمام تماس های طلبکاران خود را نادیده می گیرند، که به ناچار اوضاع را بدتر می کند.

اگر پرداخت هایی دارید که در انجام آن ها مشکل دارید، بهترین روش این است که با طلبکاران خود صحبت کنید، وضعیت را توضیح دهید و در مورد برنامه های خود برای بازپرداخت بدهی خود بحث کنید. اگر با طلبکاران خود رابطه مثبتی دارید و همیشه در گذشته پرداخت کرده اید، احتمالاً درک بیشتری خواهند داشت. حتی بستانکاران قدرتمندی مانند HM Revenue & Customs می توانند ترتیبات Time to Pay را ایجاد کنند که به شما امکان می دهد بدهی های مالیاتی خود را به صورت اقساط در یک دوره حداکثر 12 ماهه بازپرداخت کنید.  

طلبکاران شما آگاه خواهند بود که اگر تجارت شما به تجارت ادامه دهد، احتمالاً بیشتر از پول خود را دریافت می کنند تا اینکه در حال سقوط باشد. به همین دلیل، آنها ممکن است آماده باشند تا آزادی عمل بیشتری نسبت به آنچه انتظار دارید به شما بدهند.   

(5) هزینه های سربار خود را کاهش دهید

اگر کسب و کار شما با مشکل مواجه است، بسیار مهم است که هزینه های سربار خود را کاهش دهید و هزینه های غیرضروری را تا جایی که می توانید حذف کنید. اندازه کسب و کارتان هرچه باشد، همیشه می توانید هزینه ها را کاهش دهید، حتی اگر فکر می کنید کشتی تنگی را اداره می کنید. 

چند قدمی که می توانید بردارید عبارتند از:

  • اطمینان حاصل کنید که همه خریدها توسط شما و شرکایتان تأیید شده است.
  • عدم برداشت پول نقد از بانک مگر اینکه ضروری باشد.
  • بررسی کلیه ادعاهای هزینه ای که شخصاً توسط کارکنان ارائه می شود و رد هر موردی که ضروری نیست.
  • از هر عرضه‌کننده‌ای بخواهید تا قیمت‌هایشان را بررسی کند تا ببینید آیا می‌توانید معامله بهتری داشته باشید. بیشتر تامین کنندگان ترجیح می دهند قیمت های خود را کاهش دهند تا اینکه شما را به جای دیگری تماشا کنند.
  • از شما بپرسید که آیا می توانید اجاره بها را کاهش دهید، و اگر نه، ببینید آیا می توانید برای کاهش فشار بر جریان نقدی، به جای سه ماهه، ماهانه پرداخت کنید. 
  • سوال کنید که آیا شما یا کارمندانتان به ماشین شرکتشان نیاز دارید یا خیر. 
  • به این فکر کنید که آیا می توانید دارایی های غیر ضروری را برای جمع آوری پول نقد بفروشید.
  • تمام هزینه های اضافه کاری را کاهش دهید. اگر به ساعات کار اضافی نیاز دارید، کارگران موقت را با نرخ های پایین تر استخدام کنید.
  • از تمام تصمیماتی که می گیرید، صورتجلسه ای (اگر شرکتی با مسئولیت محدود دارید) یا یادداشت (اگر شراکت یا تاجر انحصاری هستید) نگه دارید.

(6) منابع مالی جایگزین را در نظر بگیرید

قرض گرفتن پول بیشتر در زمانی که در تلاش برای پرداخت هستید، ممکن است مانند دستور العملی برای فاجعه به نظر برسد، اما اگر مدل کسب و کار زیربنایی قابل دوام باشد و به سادگی فاقد سرمایه باشید، بودجه می تواند تزریق نقدی مورد نیاز شما را فراهم کند. 

اکنون گزینه‌های مالی بسیار بیشتری از کارت‌های اعتباری تجاری، اضافه برداشت و وام‌های بانکی در دسترس هستند. این روزها، فاکتورهای مالی، وام های مبتنی بر دارایی و پیش پرداخت های نقدی بازرگان، همه به روش های رایج تامین مالی کسب و کار تبدیل شده اند. مزیت این است که بسیاری از این انواع بودجه جایگزین به سرعت قابل دسترسی هستند و برای مشاغلی با سوابق اعتباری کمتر از کامل در دسترس هستند. 

(7) گزینه های نجات شرکت خود را کاوش کنید

اگر فکر می کنید کسب و کار شما قابل دوام است و متعهد هستید که سخت کار کنید تا کسب و کار خود را نجات دهید، تعدادی گزینه برای نجات شرکت وجود دارد که می تواند برای شما مناسب باشد. می‌توانید با تماس با پزشکان در اینجا در شرکت بدهی به این روش‌های ورشکستگی رسمی دسترسی پیدا کنید. ما به شما کمک می کنیم تا گزینه های خود را در نظر بگیرید و روند و نتایج بالقوه هر روش را توضیح دهید.

  • CVA یک قرارداد قانونی الزام آور بین یک شرکت محدود و طلبکاران آن برای بازپرداخت تمام یا بخشی از پولی است که به صورت اقساط بدهکار است در یک دوره یک تا پنج ساله. اولین گام این است که یک پیشنهاد بازپرداخت تهیه کنید که طلبکاران شما به آن رأی خواهند داد. اگر حداقل 75 درصد از طلبکاران (بر اساس ارزش بدهی) با شرایط پیشنهاد موافقت کنند، CVA می تواند ایجاد شود.
  • مدیریت – گزینه دیگری که در اختیار مدیران و صاحبان شرکت های محدود است که نمی توانند بدهی های خود را پرداخت کنند، قرار دادن تجارت به مدیریت است. مدیریت توسط یک کارشناس ورشکستگی مدیریت می شود که عملاً مدیر اجرایی جدید شرکت می شود. وظیفه آنها این است که در صورت امکان شرکت ورشکسته را با تجدید ساختار امور مالی آن نجات دهند. 

دوره مصرف می تواند تا 12 ماه طول بکشد. در طول این مدت، مدیر تمام گزینه‌های موجود برای ادامه فعالیت کسب‌وکار را بررسی می‌کند و تمام اقدامات قانونی بستانکار را متوقف می‌کند. 

کمک های حرفه ای برای نجات کسب و کار در حال مبارزه شما

در شرکت بدهی، ما تجربه گسترده ای در چرخاندن ثروت کسب و کارهای شکست خورده و محافظت از منافع مدیران شرکت در سراسر آن داریم. برای یک بحث محرمانه و بدون تعهد در مورد شرایط خود، لطفاً همین امروز با من تماس بگیرید .

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *